Kristīgais mentorings
pusaudžiem

Tavs laiks — viņu nākotnei!

Velti laiku, lai iepazītu jaunieti, kas ir tavā redzeslokā un spētu viņam palīzēt atrast Kristu un dzīvot dzīvi, kam viņš vai viņa ir radīti.

Kas ir mentorings

TLVN iniciatīvā mentorings nozīmē veltīt laiku, lai iepazītu pusaudzi gan mazās grupas apstākļos, gan individuāli un palīdzētu grūtībās, ar kurām viņš saskarās. Raugoties uz mentora dzīvi un pieredzi, pusaudzis var mācīties, kā izdarīt labas izvēles, nospraust pozitīvus dzīves mērķus un, saņemot iedrošinājumu, veidot veselīgus dzīves ieradumus.

*

Attiecībās, kas ilgst vesela mācību gada garumā, pusaudzis redzēs, kā mentora ticība nosaka viņa izvēles dzīvē un kā veselīgas izvēles noved pie pozitīviem rezultātiem.Viņi arī mācīsies, kā Dieva mīlestība un žēlastība var izvest mūs cauri neveiksmēm un sniegt dziedināšanu un atjaunošanu.

Mentors arī aicinās pusaudzi izpētīt kristīgo ticību vietējās draudzes kontekstā (pieņemšanu, vērtības, mīlestību, cieņu, uzklausīšanu, piedošanu).

Esot par mentoru

Mentors praktiski nozīmē kļūšanu par gados vecāku draugu, labu piemēru, iedrošinātāju, lai palīdzētu pusaudzim dzīvē izdarīt veselīgākas izvēles, mācītos par Kristu un viņam būtu iespēja dzīvot dzīvi, kam viņš vai viņa ir radīti.

Ir nepieciešams nedaudz laika, mīlestības un pieņemšanas, lai ik nedēļu sazinātos ar saviem pusaudžiem, veltot vismaz vienu stundu nedēļā mācību gada laikā un tādā veidā piedzīvo, kādas izmaiņas tas rada viņu un tavā dzīvē

Esot par mentoru tu pavadi kvalitatīvu laiku kopā ar pusaudzi (jaunieti).

Mentorings var ietvert (Mentoringa procesa laikā):

1. Sadraudzību (draudzību)

kopīgi pavadītais laiks - mentors regulāri tiekās ar pusaudzi (pusaudžiem) iepriekš norunātā laikā.

2. Sarunas

Pusaudžu uzklausīšana, cenšoties viņus labāk saprast (iepazīt personīgi) un dalīšanās (stāstīšana) par sevi.

3. Palīdzēšana

Palīdzot viņiem ar skolas mājas darbiem un citiem pienākumiem vai aicinot viņus kopā ar tevi kalpot citiem.

4. Padomdošana

Mentors sniedz padomu, aicina izvērtēt, iedrošina pusaudžus atklāt jaunus risinājumus un var palīdzēt izskaidrot viņiem neskaidro.

5. Mācīšana

Jaunu prasmju mācīšana, pusaudža interesējošo jautājumu izskaidrošana

6. Motivācija

Mentors motivē un iedrošina pusaudzi nospraust un sasniegt savus mērķus.

7. Rakstura veidošana

Tas notiek, kad pusaudzis pieņem lēmumus un turās pie tiem.

8. Iedrošinājums

Mentors atbalsta centību un uzcītību.

9. Cieņa

Beznosacījuma mīlestības un cieņas parādīšana.

10. Vešana pie Kristus

Palīdz veidot attiecības ar Dievu.

Kādēļ pusaudzim ir nepieciešams mentors?

Bieži vien pusaudži cenšās ieraudzīt vienaudžos tos, kas cīnās un meklē atbildes tai pašai problēmai. Viņiem vēl nav tās priekšrocības, kas ir pieaugušajam - paraudzīties atpakaļ uz savas rīcības rezultātu no attāluma un ar jau citu skatījumu. Pārblīvētie reklāmu, sociālo mediju, filmu un daudzu citu resursu dažādie vēstījumi var radīt priekštatu, ka dzīvē visa ir par daudz.

No daudzām jauniešu destruktīvām izvēlēm un ieradumiem var izvairīties pirms viņi ievaino sevi vai citus, tad, ja pusaudžiem ir iespēja saņemt padomu no gudra un uzticama cilvēka, kas novērtē viņus un apzinās draudus.

Mums visiem nepieciešams padoms un iedrošinājums no kādas uzticama cilvēka, kas ir gājis noteikto ceļu pirms mums..

Pasākumu kalendārs